Pagina's

zondag 27 mei 2012

Op zoek naar het paard in mij ...

Ik kreeg ze maar niet aangegespt, die loopschoenen van mij. Altijd was er wel een reden om mijn loopstop te verlengen. Slecht weer, vermoeidheid, veel werk, ...
Maar deze morgen kon ik echt geen zinnige reden meer verzinnen om in mijn luie zetel te blijven zitten.
Dan maar een toertje gaan lopen, zeker ? Een stukje oude spoorweg tot aan Booitshoeke Statie. Zoek er niet naar, want het gebouw bestaat niet ...
En terug langs het ruiterpad, waarvan de stads- of andere diensten net het hoge onkruid gemaaid hadden. Een ruiterpad waar al bijna evenveel kamelen en olifanten langskomen. Om maar te zeggen ... zelden in gebruik.
Ik ben dan maar het paard van dienst geweest. In mijn staat van conditie eerder een boerenpaard dan een springpaard. En de haver deed me meer dan deugd bij mijn thuiskomst.
Maar bij deze toch een tip: nu het gras en onkruid er niet hoog staan, is het er wel aangenaam wandelen of lopen.

Geen opmerkingen: