Pagina's

zondag 16 december 2012

Drukke decembermaand in Ramskapelle


Beste Ramskapelse vrienden, 
en vrienden van Ramskapelle,

Het moet gezegd ... de aankondiging dat deze website er op 1 januari definitief mee ophoudt, heeft flink wat beroering veroorzaakt in ons dorp. Jullie hebben op dit nieuws massaal gereageerd via mail en andere sociale media. 
In de eerste plaats: hartelijk dank voor de tientallen reacties. Ze waren zeer warm en ik las veel dankbaarheid voor het werk dat ik hiervoor in de voorbije zes jaren verzet heb. Dat doet deugd. Echt waar ! Ik wist wel dat de nieuwsbrief en de website ondertussen behoorden tot het vaste Ramskapelse meubilair, maar kon me toch niet voorstellen hoe jullie, lezers, er aan verknocht waren.
"Is er dan geen opvolging ?", las ik in de vele reacties. Neen, die is er niet, en eerlijk gezegd ... zelf durf ik er niemand mee lastig vallen, omdat ik heel goed besef dat het een werk van lange adem en heel veel doorzetting is ...
Voor het vervolg van deze brief: klik linksonder op 'Meer weten?'



Dit gezegd zijnde, over naar de orde van de dag, of van de week. Want het Leven Ramskapelle staat nooit stil.
Eerst even een kijkje nemen naar de volgende dagen. Op de blog lees je de aankondiging die de mensen van de DAR doorstuurden over de nieuwe eindejaarswedstrijd 'Breng Licht in de Winterse Duisternis'. Begin alvast uw gevel en voortuin te versieren. Het brengt inderdaad licht in de duisternis en sfeer in deze kersttijd. Bovendien krijg je de kans om hiervoor een prijs in de wacht te slepen. Meer op de blog.

Vrijdag zijn we 21 december. De eerste dag van de winter, of de laatste dag volgens de Mayakalender. Maar ook ... het kerstconcert met Ensemble Arcando in onze kerk. Als ik Jan Desmet, één van de bezielers van dit initiatief van de DAR, mag geloven, krijgen we een klassiek muziekfestijn om duimen en vingers af te likken. Ik heb mijn kaarten, want ik wil er absoluut bij zijn. U ook ? Meer in de rechterkolom van de blog.

Overmorgen, dinsdag 18 december, is er het jaarlijks kerstfeest voor de KVLV-leden. Een afspraak waar ik wellicht als enige man zal bij aanwezig zijn. Ik mag er dan ook gaan spreken over mijn ervaringsreis naar Congo, die ik begin dit jaar met Wereldsolidariteit heb mogen beleven. Een thuismatch dus, hier in Ramskapelle, en ook daar ben ik echt blij om. Deze week stuurde voorzitster Lena Baes overigens de nieuwe activiteitenkalender voor 2013 door, en daar kun je op de blog al in snuisteren.

Ook in het voorbije weekend was er één en ander te beleven in ons dorp. Vrijdagavond zag ik heel veel volk tijdens de kaarting georganiseerd door onze voetbalvereniging FC Ramskapelle. Winnen was er voor mij niet bij, maar gezellig was het wel, en iedereen - winnaars en verliezers - mocht met wat conserven naar huis.
Of FC Ramskapelle vandaag gewonnen heeft tegen leider Kraeyenhof, weet ik bij het schrijven van deze nieuwsbrief nog niet. U vindt de uitslag en het wedstrijdverslag uiteraard binnenkort terug op de blog. 
Het was ook de laatste match in 2012 voor de ploeg waar Luc Mattelin een groot deel van zijn vrije tijd in investeert. Nu al wil ik Luc danken voor de zeer goede samenwerking die we hadden, naar aanleiding van het maken van de voetbalsverslagen. Luc telefoneerde die telkens door, en dan was het kwestie van - rap, rap, rap - de kernwoorden in een verslag om te zetten. Altijd een beetje stress, maar altijd zeer aangenaam.

Gisteravond in d'Oude Schole de vijfde speeldag van kaartersclub Met de Muil. Daar zijn wel al uitslagen van, en die vind je op de blog. Ook hier een gepaste dankjewel aan Marc Delanghe en zijn bestuur, die er ook aan hielden om deze blog aan te wenden om de uitslagen door te geven.

Nieuws van een droevige orde dan weer, is het overlijden van Guido Gombert, broer van Willy en oom van Freddy. Guido had een heel speciale band met ons dorp, en was een graag geziene gast op de activiteiten van de Bond der Senioren. Op de blog vindt u het rouwbericht.

De nieuwsbrief geraakt al weer goed vol, maar ik wil niet eindigen vooraleer jullie, beste lezers, er aan te herinneren dat jullie ook dit jaar elkaar de mooiste kerst- en nieuwjaarswensen kunnen toewensen via Ramskapelle Leeft. Of het nu een creatief digitaal werkstukje is, dan wel enkele warme woorden, stuur ze zeker door naar onderstaand adres. Ik doe echt mijn best om ze zo vlug en zo mooi mogelijk te publiceren. Om Ramskapelle Leeft passend in schoonheid te beëindigen.

Dat adres is nog altijd : ramskapelleleeft@gmail.com

Tot de volgende nieuwsbrief, of tot één van de Ramskapelse activiteiten deze week

Joost

Geen opmerkingen: