Pagina's

dinsdag 7 oktober 2008

Nieuw groen kleedje voor Ramskapellestraat


Vanmorgen versperde een boom de doorgang van het dorpsplein naar de Ramskapellestraat. Mijn niet zo wakkere geest wist nochtans dat het de nacht ervoor niet gestormd had.
's Nachts kan het wel eens vreemd doen in ons dorp. Zo hoorde ik in de nacht van zondag op maandag plotseling minutenlang de kerkklok. En geloof me: ondanks een lichte groen-zwarte euforie was dit in volle bewustzijn. Maar terug naar de gevallen boom ...
Het heldere antwoord kreeg ik toen ik dinsdagavond van mijn werk naar huis reed. Juist, de oude bomen worden vervangen door nieuwe exemplaren, omdat de voetpaden al te veel te lijden hadden van de wortels.
Tegelijkertijd maakt Belgacom van deze werken gebruik om nieuwe kabels te leggen. De werken worden uitgevoerd door de firma Crombez en zullen ongeveer dertig dagen duren.
We maken ons nu al op voor een risicoloze wandeling op het nieuwe voetpad.
Dank aan Chris Asseloos voor de foto's !

Geen opmerkingen: