Pagina's

zaterdag 9 mei 2009

Een crossterrein ? Zeg vlakaf je gedacht ! (maar blijf een beetje beschaafd...)

Indien het al niet eens in het Dorpskrantje had gestaan, dan zou ik vrijdagavond gedacht hebben dat het een late 1 aprilgrap was.
Maar dat is het niet ! Toen ik mijn televisietoestel op Focus zette, hoorde ik nog net:

De Vlaamse regering heeft beslist om Ramskapelle bij Nieuwpoort te onderzoeken als mogelijke locatie voor een terrein voor lawaaierige sporten. Vorige week besliste de Vlaamse regering dat er geen tijdelijk terrein komt in de achterhaven van Zeebrugge. Ze opteert dus voor een permanent terrein voor motorcrossers en zal bekijken of die in Ramskapelle kan komen.

Had ik het goed gehoord ? In de achterhaven van Zeebrugge is er protest tegen een tijdelijk terrein, en dus overweegt men dan maar in ons dorp een permanent crossterrein aan te leggen. In een dorp dat zich op de kaart zet als een rustige oase, net achter de kustgordel, met mensen die hun zaak 'Polderrust' of 'Lanterfanter' noemen ...

Laat ons hopen dat deze studie ook zal luisteren naar de mensen van dit dorp. Maar misschien moeten we daar niet al te lang mee wachten ...
Helemaal onderaan staat een enquête. U kunt er ja of neen op antwoorden. En de vraag luidt:
Vindt u dat er in Ramskapelle een permanent terrein voor luidruchtige sporten moet komen ?

Laat u vooral leiden door uw eigen mening.
Van mijn mening ben ik overtuigd, maar het is misschien de uwe niet ...

En heb je zin om je mening ook nog een beetje duidelijker te maken, dan klik je onmiddellijk onder dit artikel op 'reactie'.

Aanvulling: als er een reactie verwijderd wordt, is dit enkel en alleen omdat namen genoemd worden, die in deze context niet ter zake zijn, of omdat de agressieve toon niet past in de geest van deze verdraagzame weblog.