Pagina's

dinsdag 4 augustus 2009

Hallo ... Met Rick hier !

Gisteren bevoorrecht toeschouwer geweest van de voorstelling 'Singhet ende weset vro', door KVS, op Theater aan Zee (#TAZ2009) in Oostende.
Theaterstuk met een dubbele bodem, waarin de acteurs zich zingend een weg banen doorheen een schitterende en aloude Vlaamse liederenkrans, en hierbij met een knipoog de vinger leggen op de soms ranzige bruine randjes van het vlaamse nationalisme.
Ikzelf had het ongeluk te willen reserveren toen het stuk al volledig uitverkocht was.
Maar gelukkig was er Joost, vriend en naamgenoot, die op zijn beurt bevriend is met acteur/zanger Rick De Leeuw. En deze laatste zorgde er voor dat Els en ik alsnog een vrijgekomen plaatsje konden krijgen in de Freinetschool Zonnebloem in Oostende.
Niet gering was mijn verbazing toen ik vanavond telefoon kreeg van Rick De Leeuw zelf, met de vraag wat ik van de voorstelling vond. Over feedback gesproken ...
Morgen naar Ramskapelle. Neen, niet ons dorp, want daar hoef ik geen verplaatsing voor te doen, maar het theaterstuk met de naam van ons dorp. Een uitvoering van het Huis van Bourgondië. Hou jullie op de hoogte !

Geen opmerkingen: